L'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de la Universitat Politècnica de València (ETSECCP-UPV) compleix 50 anys. Mig segle formant als professionals del futur en el qual prop de 7.000 alumnes han passat per les seues aules. Per a celebrar-ho, l'escola ha iniciat un programa de commemoració que està repassant la trajectòria d'aquesta institució i la participació dels seus enginyers en el desenvolupament de València i de la resta d'Espanya.
Així, Eugenio Pellicer, director de l’ETSECCP-UPV, ha manifestat el seu desig que la societat conega “el treball que realitzen els enginyers civils, els enginyers de camins, des del punt de vista de les infraestructures, de la seua integració en el territori, de la sostenibilitat ambiental i com tot açò contribueix al desenvolupament social”.
Un poc d'història
L'Escola d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de València va ser creada per Decret 2.731/1968 de 24 d'octubre, quedant adscrita al recentment creat Institut Politècnic Superior de València. Es va convertir així en la tercera escola d'Enginyers de Camins, Canals i Ports, després de les de Madrid i Santander (aquesta fundada en 1966). En 1970, l'Institut Politècnic Superior es trasllada al campus de Vera i un any més tard, en 1971 (arran del Decret de l'11 de març, a través del qual es concedeix el màxim rang acadèmic a l'Institut Politècnic Superior de València) la institució es constitueix definitivament en Universitat Politècnica de València.
Activitats
Amb l'objectiu d'analitzar la situació actual i històrica de les dones enginyeres tant en el món professional com en l'acadèmic, el pròxim 15 de maig està prevista una taula redona amb professionals de l'àmbit de l'enginyeria civil. A més d'aquesta taula redona, el 10 de juny tindrà lloc un altre acte en el carrer amb idèntica finalitat.
En el mes d'abril, el saló d'actes de l’ETSECCP ja va acollir la ponència "Participació, integració i evolució de la dona en l'àmbit de l'enginyeria" en el qual van participar Mónica Bragado, presidenta del Consell Social de la Universitat Politècnica de València (UPV), i Mónica Oltra, vicepresidenta del Consell de la Generalitat Valenciana, amb Rosa Puchades, vicerectora 1a de la UPV, com a moderadora. Un acte emmarcat dins del cicle "Dona i Enginyeria", del programa de celebracions d'aquest 50 aniversari.
Aquestes celebracions van tenir el seu acte d'obertura el passat 22 de novembre de 2017 en el Centre Cultural Bancaixa. Així es va viure:
Podeu consultar les activitats que s'organitzen ací.